T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞEHİTKAMİL - Mehmet APİ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Radyo - Televizyon Alanı

İletişim ve medya sektörü, küresel düzeyde değişen pazar, rekabet koşulları ve hızlı teknolojik ilerlemeler nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Sektörde faaliyet gösteren kuruluşların rekabet gücünü artırabilmesi için teknolojik gelişmelere göre kendilerini yenilemeleri gerekmektedir. Bu durum sektörde alanında yetişmiş nitelikli eleman ihtiyacını artırmaktadır

RADYO - TV BÖLÜMÜ HAKKINDA

İletişim ve medya sektörü, küresel düzeyde değişen pazar, rekabet koşulları ve hızlı teknolojik ilerlemeler nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Sektörde faaliyet gösteren kuruluşların rekabet gücünü artırabilmesi için teknolojik gelişmelere göre kendilerini yenilemeleri gerekmektedir. Bu durum sektörde alanında yetişmiş nitelikli eleman ihtiyacını artırmaktadır. Radyo-Televizyon Alanı Çerçeve Öğretim Programında;

  1. Radyo-Televizyon Programcılığı,
  2. Teknik Yapım-Yayın

meslekleri yer almaktadır. Araştırma ve inceleme çalışmaları sonucunda sektörde faaliyet gösteren meslekler saptanmıştır. Sektörde çalışan kişilerin görüş ve önerilerinden yola çıkılarak her meslek dalına ait anket soruları hazırlanmış, daha sonra bu anketler yurdun değişik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayrı ayrı ve ayrıntılı olarak çıkarılmıştır. Mesleklere ilişkin olarak saptanan bu yeterlikler, hazırlanacak olan öğretim programları ve modüllerin temel dayanağını ve içeriğini oluşturmuştur. Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanmasının her aşamasında, iş yaşamının iş gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alınması amacıyla sektörel kuruluşlarla karşılıklı görüş alışverişi ve iş birliği gerçekleştirilmiştir. Program geliştirme sürecinde üniversitelerden uzmanlar ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapılmıştır. Sektör taraması ve mesleki yeterliklerin belirlenmesi sırasında, dört büyük ilde sektörün tüm iş kollarında anket uygulanmıştır. Anketler sonucunda Türkiye genelinde medya sektörünün ihtiyaçları ve programdan beklentileri tespit edilmiştir. Bu ihtiyaçlar program çalışmalarının temelini oluşturmuştur. Program geliştirme sürecinin her aşamasında, kamusal ve ticari yayıncılık yapan ulusal, bölgesel ve yerel radyolar, televizyonlar, yapım şirketleri, reklâm ajansları ile iş birliği yapılmıştır. Bu kuruluşların eğitim sorumluları ve çeşitli meslek elemanları ile iletişim kurularak sektör beklentileri programa yansıtılmıştır. Meslek elemanlarının sahip olması gereken ulusal ve uluslararası standartlar çeşitli araştırmalar sonucunda tespit edilerek program çalışmalarına aktarılmıştır. Bu doğrultuda Radyo-Televizyon ve altında yer alan mesleklerde uluslararası ve ulusal düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan programları hazırlamak hedeflenmiştir.

 

ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL AÇIKLAMALAR

SEKTÖR

İLETİŞİM-MEDYA

ALAN

RADYO-TELEVİZYON

ALANIN TANIMI

 

Radyo-Televizyon  alanı  altında   yer   alan   dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

ALANIN AMACI

Radyo-Televizyon alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda    gerekli    olan    mesleki    yeterlikleri kazanmış   nitelikli   meslek   elemanları   yetiştirmek amaçlanmaktadır.

DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI

1.   GRAFİK-ANİMASYON Tanımı:    Grafik    animasyoncunun    sahip    olması gereken, bir proje çerçevesinde, sanal ve gerçek nesnelerin tasarımını yapma, tasarımları üç boyutlu olarak   canlandırılma   ve   canlandırmayı   izlenebilir gösteri olarak hazırlama yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.Amacı: Grafik-animasyon mesleğinin yeterliklerine sahip          meslek          elemanları          yetiştirmek amaçlanmaktadır. 2.   RADYO-TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI Tanımı:   Radyo-Televizyon   programcısının   sahip olması gereken, kuruluşlar ve yapım şirketlerinde program yapım öncesi, çekim aşaması ve çekim sonrasında   içerik   ve   idari   işleri   yürütme,   temel düzeyde    teknik    cihazları   kullanma    yeterliklerini kazandırmaya   yönelik   eğitim   ve   öğretim   verilen daldır. Amacı:      Yapım-yayın      elemanlığı      mesleğinin yeterliklerine   sahip   meslek  elemanları  yetiştirmek amaçlanmaktadır. 3.   KAMERAMANLIK Tanımı: Kameramanın sahip olması gereken, araç-gereçleri kullanarak stüdyo, çekim platosu ve çekim yapılabilecek  her  yerde  ekip  çalışması  içerisinde görüntüleri    kamera    ile    kaydetme    yeterliklerini kazandırmaya   yönelik   eğitim   ve   öğretim   verilen daldır. Amacı: Kameramanlık mesleğinin yeterliklerine sahip           meslek          elemanları          yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

4. TEKNİK YAPIM YAYIN Tanımı:   Teknik   yapım,   yayın   elemanının   sahip olması  gereken,  radyo-televizyon  ve  prodüksiyon kuruluşları ile organizasyonlarda kurgu yapma, ses ve ışık cihazlarını kullanma, yönetmenin talimatlarına göre teknik işleri yürütme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı:       Teknik      yapım,      yayın      elemanının yeterliklerine  sahip  meslek  elemanları  yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

GİRİŞ KOŞULLARI

Öğrencilerin sağlık durumu, Radyo-Televizyon alanı altında    yer    alan    mesleklerin    gerektirdiği    işleri yapmaya uygun olmalıdır.

 

İSTİHDAM ALANLARI

Radyo-Televizyon alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri      dal/meslekte  kazandıkları      yeterlikler doğrultusunda; 1.    Televizyon kuruluşlarında, 2.    Radyo kuruluşlarında, 3.    Prodüksiyon şirketlerinde, 4.    Haber ajanslarında, 5.    Reklâm ajanslarında, 6. Turizm/eğlence alanlarında vb. yerlerde çalışabilirler.

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI

1.  Program,    mesleki    ve    teknik    eğitim    alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki  örgün   ve   yaygın   mesleki   ve   teknik eğitim-öğretim kurumlarında uygulanmaktadır. 2.  Programın uygulanabilmesi için Radyo-Televizyon alanı standart donanımları, mesleklerin gerektirdiği ekipman ve stüdyo ortamı sağlanmalıdır.

 

EĞİTİMCİLER

1.   Programın     uygulanmasında     Radyo-Televizyon alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır. 2.   Programın  uygulanmasında  gerektiğinde  Radyo- Televizyon  alanında  sektör  deneyimi  olan  usta öğretici,   teknisyen   ve   meslek   elemanlarından yararlanılabilir.

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçme araçları    kullanılarak    öğrencilerin    değerlendirilmesi esastır. Buna göre; 1.   Dersin    altındaki    modüllerin    işlenişi    sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, 2.   Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm       öğrenim       faaliyetleri       değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.

 

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER

Program;     geniş     tabanlı     ve     modüler     yapıda düzenlendiğinden,     Mesleki     ve     Teknik     Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır. 1.   Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir. 2.   Diploma   almaya   hak   kazanan   öğrenci,   Radyo- Televizyon        alanının devamı        niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksek okuluna sınavsız geçiş yapabilir ya da sınav sonuçlarına göre diğer yüksek öğrenim kurumlarını tercih edebilir.

 

BELGELENDİRME

1.   Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2.   Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3.   Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 4.   Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.

 

EĞİTİM SÜRESİ

1.   Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır. 2.   Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için    ayrılmış    dağılımı,    Radyo-Televizyon    alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

 

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Modüler  öğretime  yönelik  ağırlıklı  olarak  bireysel öğrenmeyi     destekleyici     yöntem     ve     teknikler uygulanır. 1.   Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder. 2.   Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir. 3.   Öğrencilerin aktif olması sağlanır. 4.   Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir. 5.   Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir. 6.   Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

 

İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR

Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam    olanakları    ve    planlama    konularında, çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, medya kuruluşları, prodüksiyon şirketleri, reklam ajansları ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir.

 

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI

Programın sonunda seçtiği dala yönelik olarak öğrenci; 1.   Tüm alanlardaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir. 2.   Radyo-Televizyon alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir. 3.   Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir. 4.   Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

Radyo-Televizyon alanı haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.02.2013 - Güncelleme: 06.06.2020 22:28 - Görüntülenme: 4458
  Beğen | 13  kişi beğendi