T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞEHİTKAMİL - Mehmet APİ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Halkla İlişkiler ve Organizyon Hizmetleri Alanı

Halkla ilişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, küresel düzeyde değişen pazar, rekabet koşulları ve hızlı teknolojik ilerlemeler nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Sektörde faaliyet gösteren kuruluşların rekabet gücünü artırabilmesi için teknolojik gelişmelere göre kendilerini yenilemeleri gerekmektedir. Bu durum sektörde alanında uzmanlaşmış eleman ihtiyacını artırmaktadır.

HALKLA İLİŞLİLER BÖLÜMÜ HAKKINDA

 

Halkla ilişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, küresel düzeyde değişen pazar, rekabet koşulları ve hızlı teknolojik ilerlemeler nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Sektörde faaliyet gösteren kuruluşların rekabet gücünü artırabilmesi için teknolojik gelişmelere göre kendilerini yenilemeleri gerekmektedir. Bu durum sektörde alanında uzmanlaşmış eleman ihtiyacını artırmaktadır. Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Programında;

  1. Halkla İlişkiler Elemanlığı,
  2. Müşteri Temsilciliği

 

Sektör tarama ve inceleme çalışmaları sonucunda sektörde faaliyet gösteren meslekler saptanmıştır. Sektörde çalışan kişilerin görüş ve önerilerinden yola çıkılarak her meslek dalına ait anket soruları hazırlanmış, daha sonra bu anketler yurdun değişik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayrı ayrı ve ayrıntılı olarak çıkarılmıştır. Mesleklere ilişkin olarak saptanan bu yeterlikler, hazırlanacak olan öğretim programları ve modüllerin temel dayanağını ve içeriğini oluşturmuştur. Öğretim programlarının ve modüllerin hazırlanmasının her aşamasında, iş yaşamının iş gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alınması amacıyla sektörel kuruluşlarla karşılıklı görüş alış verişi ve iş birliği gerçekleştirilmiştir. Program geliştirme sürecinde üniversitelerden uzmanlar ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapılmıştır. Sektör taraması ve mesleki yeterliklerin belirlenmesi sırasında, meslek elemanlarına anket uygulanmıştır. Anketler sonucunda Türkiye genelinde sektörün ihtiyaçları ve programdan beklentileri tespit edilmiştir. Bu ihtiyaçlar program çalışmalarının temelini oluşturmuştur. Program geliştirme sürecinin her aşamasında, yaygın ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajansları, şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimleri, reklam ajansları, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketleri, medya takip ajansları, turizm, pazarlama, organizasyon ve fuarcılık firmaları şirketleri, ticaret odaları ile işbirliği yapılmıştır. Bu kuruluşların eğitim sorumluları ve çeşitli meslek elemanları ile iletişim kurularak sektör beklentileri programa yansıtılmıştır. Meslek elemanlarının sahip olması gereken ulusal ve uluslararası standartlar çeşitli araştırmalar sonucunda tespit edilerek, program çalışmalarına aktarılmıştır.
Bu doğrultuda Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde her yaşta ve düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan ulusal ve uluslararası standartlara uygun programları hazırlamak hedeflenmiştir. Meslek elemanlarının sahip olması gereken ulusal ve uluslararası standartlar çeşitli araştırmalar sonucunda tespit edilerek program çalışmalarına aktarılmıştır. Bu doğrultuda Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde uluslararası ve ulusal düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve her düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan programları hazırlamak hedeflenmiştir.

ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLGİLİ GENEL AÇIKLAMALAR

SEKTÖR

HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON

ALAN

HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON HİZMETLERİ

ALANIN TANIMI

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

 

ALANIN AMACI

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, teknolojik ve toplumsal    gelişmeler    doğrultusunda    gerekli    olan mesleki     yeterlikleri     kazanmış     nitelikli     meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI

1. HALKLA İLİŞKİLER Tanımı:   Halkla   ilişkiler   elemanının   sahip   olduğu, kurum   ve   kuruluşlarda;   kurumu  tanıtma,   kurumun çalışmaları   ve   kurum   hakkında   çevrede    olumlu izlenimler oluşturabilecek ilişkileri kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlanma, geliştirme ve yürütme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı:  Halkla  İlişkiler  ve  Organizasyon  Hizmetleri alanında Halkla ilişkiler mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 2.MÜŞTERİ TEMSİLCİLİĞİ Tanımı: Müşteri temsilciliği elemanının sahip olduğu, şirketleri   müşterilere,   müşterileri   şirketlere   tanıtan, müşterilerle  olumlu ilişkiler geliştirilmesini sağlamak için      gerekli      çalışmaları      yürütme      yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı:Halkla  İlişkiler  ve  Organizasyon  Hizmetleri alanında Müşteri Temsilciliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 3.KAMUOYU ARAŞTIRMACILIĞI Tanımı:   Kamuoyu   Araştırmacısının   sahip   olduğu, sosyal ve ekonomik konularla, müşterilerden gelen talep   doğrultusunda   bilimsel   araştırma   yöntem   ve tekniklerini kullanarak sonuca ulaşılmasını sağlama yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı:  Halkla  İlişkiler  ve  Organizasyon  Hizmetleri alanında      Kamuoyu      Araştırmacılığı      mesleğinin yeterliklerine   sahip   meslek   elemanları   yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

4.   ORGANİZASYON SORUMLUSU Tanımı: Organizasyon sorumlusunun sahip olduğu, organizasyon düzenleme sürecini takip etme, temel düzeyde   proje   geliştirme,   mekân   düzenleme   ve süsleme, yardımcı hizmetleri temin etme yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı:  Halkla  İlişkiler  ve  Organizasyon  Hizmetleri alanında      organizasyon      sorumlusu      mesleğinin yeterliklerine   sahip   meslek   elemanları   yetiştirmek amaçlanmaktadır. 5.   FUAR ORGANİZASYONU Tanımı:    Fuar    organizasyon    sorumlusunun    sahip olduğu,  fuar  organizasyonu  düzenlemek  için  temel düzeyde araştırma yapma, proje geliştirme, bölgesel özelliklere         yönelik         olarak         çeşitli         fuar organizasyonlarında     yürütülen     faaliyetleri     yerine getirme,  yardımcı hizmetleri temin etme yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Halkla  İlişkiler  ve  Organizasyon  Hizmetleri alanında   fuar   organizasyon   sorumlusu   mesleğinin yeterliklerine   sahip   meslek   elemanları   yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

GİRİŞ KOŞULLARI

Öğrencilerin    sağlık    durumu,    Halkla    İlişkiler    ve Organizasyon    Hizmetleri    alanı    altında    yer    alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.

 

İSTİHDAM ALANLARI

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanından mezun    olan    öğrenciler,    seçtikleri    dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; 1.    Halkla ilişkiler ve tanıtım ajanslarında, 2.    Şirketlerin halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, tanıtım bölümlerinde, 3.    Görsel ve işitsel medya kuruluşlarında, 4.    Medya takip ajanslarında, 5.    Kamuoyu ve pazar araştırma şirketlerinde, 6.    Reklâm ajanslarında, 7.    Haber ajanslarında, 8.    Çağrı merkezlerinde, 9.    Şirketlerin müşteri ilişkileri birimlerinde, 10.  Organizasyon ve fuar şirketlerinde, 11.  Turizm şirketlerinde, 12.  Ticaret odalarında vb. yerlerde çalışabilirler.

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI

1. Program,    mesleki    ve    teknik    eğitim    alanında diplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belge ve sertifika programlarının uygulandığı her tür ve derecedeki  örgün  ve  yaygın  mesleki  ve  teknik eğitim-öğretim kurumlarında uygulanmaktadır.

 

2. Programın uygulanabilmesi için   Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı standart donanımları ve        mesleklerin        gerektirdiği        ekipmanlar sağlanmalıdır.

 

EĞİTİMCİLER

1.   Programın   uygulanmasında   Halkla   İlişkiler   ve Organizasyon Hizmetleri alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır. 2.   Programın   uygulanmasında   gerektiğinde   Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanında sektör deneyimi olan usta öğretici, teknisyen ve meslek elamanlarından yararlanılabilir.

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçme araçları    kullanılarak    öğrencilerin    değerlendirilmesi esastır. Buna göre; 1.   Dersin    altındaki    modüllerin    işlenişi    sırasında kazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler, 2.   Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilerek öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.

 

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER

Program;    geniş    tabanlı    ve    modüler    yapıda düzenlendiğinden,    Mesleki    ve    Teknik    Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır. 1.   Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir. 2.   Diploma   almaya   hak   kazanan   öğrenci,   Halkla İlişkiler    ve    Organizasyon    Hizmetleri    alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksek okuluna   sınavsız   geçiş   yapabilir   ya   da   sınav sonuçlarına göre diğer yüksek öğrenim kurumlarını tercih edebilir.

 

BELGELENDİRME

1.    Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir. 2.   Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir. 3.   Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir. 4.   Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.

 

EĞİTİM SÜRESİ

1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.

 

2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için     ayrılmış     dağılımı,     Halkla     İlişkiler     ve Organizasyon    Hizmetleri    alanı    haftalık    ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

 

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Modüler   öğretime   yönelik   ağırlıklı  olarak  bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır. 1.    Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder. 2. Öğrenciler   kendi   kendilerine   öğrenmeye   teşvik edilir. 3.    Öğrencilerin aktif olması sağlanır. 4.    Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir. 5.    Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir. 6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

 

İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR

Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, medya kuruluşları, halkla ilişkiler şirketleri, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketleri,   medya   takip   şirketleri,   reklam   ajansları, şirketlerin    halkla    ilişkiler    birimleri,    organizasyon şirketleri, fuarcılık sektöründe hizmet veren kurum ve kuruluşlar, turizm şirketleri, ticaret odaları, şirketlerin müşteri ilişkileri departmanları ve meslek elemanları ile işbirliği yapılarak yönlendirilir.

 

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI

Programın   sonunda   seçtiği   dala/mesleğe   yönelik olarak öğrenci; 1.   Tüm  alanlardaki  ortak  temel,  bilgi  ve  becerileri kazanabilecektir. 2.   Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanının temel yeterliklerine sahip olabilecektir. 3.    Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir. 4.   Dalın     gerektirdiği     özel     mesleki     yeterlikleri kazanabilecektir.

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

Halkla   İlişkiler   ve   Organizasyon   Hizmetleri   alanı haftalık  ders  çizelgesinde  yer  alan  dersler  ve  bu derslerin    altındaki    modüllerin    içeriğindeki    eğitim-öğretim uygulamaları yapılır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.02.2013 - Güncelleme: 06.06.2020 22:29 - Görüntülenme: 3399
  Beğen | 3  kişi beğendi